zaterdag 23 januari 2010

Irmã Silvia overleden

Het is vandaag zaterdag. Onze week is heel anders gelopen dan we gepland hadden. Afgelopen woensdag kregen we om 10 uur een telefoontje dat onze zuster Silvia op 56 jarige leeftijd was overleden. Silvia is de moeder van een oudste uit de gemeente. Of we naar Ibituruna wilden komen om alles te bespreken met de familie omdat Pr. Marcio op vakantie is. Na wat heen en weer bellen met Pr. Marcio was het ons snel duidelijk. Pr. Marcio is te ver weg en kan niet op tijd terug zijn voor de begrafenis. Of ik, Wouter, verder alles maar wilde regelen. We hebben veel met de familie gesproken en we zijn er geweest. In Brazilië wordt je binnen 24 uur begraven, dus alles gaat heel erg snel. Of ik ook de samenkomst wilde leiden. Ben s'middags dus maar even naar huis geweest om een preek te maken. Ik moet u eerlijk zeggen dat het een hele nieuwe ervaring voor me was, om een begrafenisdienst te leiden. Alles is goed gegaan en we hebben veel complimenten gehad. We hebben de familie mogen bemoedigen met een woord wat God gaf uit Ps 91: 4. Met Zijn vlerken beschermt Hij u en onder Zijn vleugelen vindt gij een toevlucht, Zijn trouw is een schild en pantser.
Is het geen prachtige belofte. We mogen weten, elke dag opnieuw, dat we mogen schuilen bij onze Vader in de hemel. Hij is zelf het schild wat altijd rondom ons is.

Vandaag mag ik me dan weer voorbereiden om morgen het woord in Ibituruna te brengen en volgende week zondag in Nazareno. Heerlijk om zo in de dienst van God te staan. Om naast alle praktische dingen waar we daaglijks mee bezig zijn, ook het woord van God te mogen verkondigen. We weten ons gezegend.

Geen opmerkingen: