zondag 16 augustus 2009

Even bijpraten

Het is zondagmiddag. We zitten op de veranda. Ik ben de preek voor vanavond aan het voorbereiden en Herma zit een puzzeltje te maken. Gisteren hadden we 3 tieners van Cebem op bezoek. Heel erg gezelig. Herma heeft lekkere met ze zitten tuttelen. Nagels doen, een maskertje en ga zo maar door. De groep nederlanders had nog spullen achtergelaten en dit kwam herma dus goed van pas. Deze meiden kennen dit total niet en hebben genoten van al die persoonlijke aandacht.
Afgelopen week heb ik de nodige gesprekken gehad met een aantal tieners (14 en 15 jaar) op Cebem. Ik had gehoord dat 1 van hen drugs (Maconha) aan het verkopen was en dat zij met elkaar samen ( 4 jongens: Jorge, Maicon, Matheus en Leandro) ook zelf gebruikten. Ik heb op internet filmpjes en informatie opgezocht en hen hiermee geconfronteerd. Zij waren erg onder de indruk en dit was niet wat zij wilden. Zij hebben mij beloofd om ermee te stoppen. Gelukkig komen ze elke dag op Cebem, zodat ik vinger aan de pols kan houden. Bidt u met ons mee dat God een werk in deze jongens gaat doen. De vader van 2 van deze jongens heeft enkele maanden geleden een hersenbloeding gekregen door overmatig drankgebruik en kan niet meer lopen en praten. Deze jongens zijn dus zeer teleurgesteld en reageren zich op deze manier af. Alleen God kan deze jongens aanraken. Zij hebben ons gebed nodig .


Josiane en Warlen
Concert Aline Barros in Lavras
Doopdienst in Ibituruna

1 opmerking:

Skander en Stephanie zei

mamsie, als je in afrika komt gaan we ook maskertjes doen he!!?? xxxx