dinsdag 15 juli 2008

Mirjam en Matthias met de kleinkinderen in Brazilië

Even tijd voor een stukje op de blogspot. Het is hier nu even rustig maar zometeen komt Wouter weer thuis en neemt hij Matthias en Mirjam en de kids weer mee naar ons huis. De bruine bonen staan op het gas, natuurlijk in de snelkookpan, ook met dit soort dingen moet je hier leren omgaan. We koken namelijk op butagas en daar moeten we dus zuinig mee omgaan. Gisteren had ik een broa gemaakt , dat is een soort maiskoek en toen ik hem in de oven wilde zetten was het gas op. Maar toen we een paar uur later een nieuwe gasfles hadden hebben we hem als nog gebakken en hij is lekker geworden. We genieten heel erg van de aanwezigheid van onze kinderen en kleinkinderen , wat een zegen. Matthias gaat het elektrisch in ons huis aanleggen. Ook heeft hij al wat klussen gedaan op cebem. We gaan ook nog een paar dagen met hun uit, om ze iets van de omgeving te laten zien.
Ook wil ik nog kort iets schrijven over Wouter zijn verjaardag. De dag ervoor, bijna 24.00 uur. We liggen lekker in bed en dan ineens gitaarspel en zingende mensen. Wat is dit nu. Dus maar even uit het raam kijken. Daar stond de voorganger met enkele vrienden van Cebem te zingen voor Wouters verjaardag. Na een gebed uitgesproken te hebben zijn ze weer weggegaan. Wat leuk. De volgende morgen vroeg gewoon naar cebem voor de bidstond, maar wat schetst onze verbazing, de keuken is versiert er de taart staat al op tafel. Weer een verrassing. Wouter ging naar kantoor om met zijn vader te bellen en ondertussen alle kinderen in de hal en de taart voor iedereen op tafel. Wouter geroepen en samen met alle kinderen feest gevierd. Wat is dit oeen onvergetelijke dag geworden. Fantastisch.
Ik wil graag voorbede vragen voor een gezinnetje in de gemeente, ze maken een moeilijke tijd door, ze hebben vorige week een gezond dochterje van de Heer gekregen, maar ze kunnen er niet echt van genieten want de vader heeft vorige week een kindje van twee jaar onder de auto gekregen. Het liep plotseling de weg op. Het kindje heeft nog twee dagen geleeft en is toen overleden. De vader van het kindje heeft onze broeder toen met de dood bedreigt. Bidt u voor wijsheid en vrede van God voor hen, en natuurlijk voor het gezinnetje waarvan het kindje overleden is.

4 opmerkingen:

Mariek zei

Hoi Hoi,

Goed om te horen dat jullie er van genieten! Doe mir en mat de lieve groetjes van mij!!!

Bless you,

Didi Deborah Sandra Delsy Sahupala zei

Hallo o.Wouter & t.Herma

Heb jullie via Marieke's blogspot gespot. Ik zal daarom ook jullie blogspot in de gaten houden..
Zo blijf ik ook mooi op de hoogte en hoef ik niet altijd maar aan uw meiden te vragen hoe het met jullie gaat.

Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat en dat er nog steeds geweldige dingen gebeuren.
Geniet van jullie tijd saampjes met Mir, Mat & de 2 kids.


Bless youuu...

tante sini zei

Lieve Wouter en herma,

Ik vind het fijn dat ik op deze manier kan lezen hoe het met jullie gaat. Ik ben blij dat het met jullie zo goed gaat en natuurlijk met de kinderen waar jullie voor zorgen. Ik heb ook met plezier naar alle foto's gekeken (met een beetje hulp). Mijn laptop brengt jullie zo een heel stuk dichterbij. Ik wens jullie van harte Gods zegen toe voor jullie persoonlijk en ook voor jullie werk.

Hartelijke groeten vanuit een heel koud Nederland (15C),

tante Sini

en natuurlijk ook van mijn secretaresse, Trudy.

Anoniem zei

hallo o.wouter & t.herma
wat leuk dat mirjam,mattias en de kids op bezoek zijn geweest.we hebben ze al gesproken en ze hebben een geweldige tijd met jullie gehad!

jullie kleinkinderen lijken op de foto's ook wel braziliaan.

lieve groet van,
stanley & danielle