zondag 11 januari 2009

een rustige zondagochtend

We zitten lekker op ons terras en we zijn met zijn tweeen. We genieten van het prachtige uitzicht. Om te beginnen willen we u allen een heel gezond en gezegend 2009 toewensen. We zijn blij met uw betrokkenheid, gebed en ondersteuning van dit belangrijke werk en hopen dat u daar ook mee door zult gaan. Wouter is zich aan het voorbereiden voor vanavond, hij moet namelijk preken in Nazareno. We hebben nog steeds vakantie, maar voor Wouter lijkt dat er niet zo op. Hij moet geregeld naar de boerderij of naar de stad om dingen te regelen. Afgelopen maandag is hij naar Ibituruna geweest om de salarissen uit te betalen, want Marcio en Fran zijn op vakantie. Het gaat hier nog niet via de bank, maar het personeel krijgt een cheque die ze vervolgens moeten inwisselen bij een bank of bij een winkel. Ik had een paar maand geleden een idee om toch wat bruine bonen te poten omdat de prijs van de bonen best hoog is. Nu afgelopen vrijdag hebben we een dag op de boerderij geholpen om ze te oogsten. Ik moest natuurlijk wel zelf gaan helpen aangezien ik er zelf om gevraagd had. We hebben nog drie mensen meegenomen en samen met het echtpaar op de boerderij aan het rooien geslagen.Ik moet eerlijk zeggen, het was een zware klus en het was loei heet. We moesten geregeld pauzeren en water drinken. Het was overigens wel erg gezellig. Maar om een uur of twee s’middags zijn we opgehouden. Ook de brazilianen hadden het wel gehad. Het is echt werk om s’morgens vroeg te doen. Maar voorlopig hoeven we geen bonen te kopen, een zakje van een kilo kost al gauw 4 reais. Ik heb het iets rustiger gehad en kon lekker wat dingen doen in huis waar ik al lang niet aan toe gekomen was. Ik moest nog wat naaiwerk voor cebem doen en ook had ik zelf nog dingen liggen. Het is een lekker idée als je die dingen klaar hebt. Ook had ik eens even tijd om te kijken wat er bij gekocht moet worden voor de schoonmaak; de keuken en de handwerklessen, want dat zijn de dingen waar ik voor zorg. De komende week gaan we dan met Josiani en Wilma de dingen bespreken en daarna een dag na de stad om alles aan te schaffen. Ook de schoolspullen ,kantoorspullen en de bijbelstudie boekjes. Op 26 januari beginnen we weer met al het personeel. O ja, ook wel leuk om te weten is dat Wouter een zandbak heeft laten maken. De kinderen hebben dan weer iets nieuws om mee te spelen, zullen ze vast wel leuk vinden.
Josiani samen met haar verloofde, in juli gaan ze trouwen.
Ze is nu echt klaar met haar studie als pedagoge.
Cebem heeft dus nu een echte pedagoge, hier zijn we erg blij mee.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Wouter en Herma,

Geniet nog even van jullie relatieve rustperiode om weer nieuwe energie op te doen voor jullie fantatische werk daar in Brazilië. Fijn, dat jullie een weblog bijhouden en we zo regelamtig mogen lezen over jullie wel en wee.
Wouter en Herma Gods rijke zegen toegewenst voor jullie persoonlijk en op jullie werk en voor allen, die jullie daar zo dierbaar zijn.

Groeten,
Gerard & Dieneke